Winkelwagen samenvoegen?

Welkom terug! Er zitten nog enkele artikelen in de winkelwagen van je vorige bezoek. Wil je deze artikelen toevoegen aan je huidige bestelling?

Wijnvoordeel 25 jaar

Ons verhaal

Al sinds 1999 zijn wij op zoek naar de beste wijnen voor jou! Vol passie blijven wij ons altijd inzetten om het genieten van een goede wijn voor iedereen mogelijk te maken. Dat betekent kwaliteitswijnen aanbieden voor de laagste prijs. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot de beste online wijnwinkel met een ruim assortiment van méér dan 400 wijnen uit alle gerenommeerde wijngebieden ter wereld. Dat vinden niet alleen wij. Met trots hebben wij dit jaar voor de vierde keer de Shopping Awards in de categorie drinken gewonnen. De kwaliteit van Wijnvoordeel wordt bevestigd door meerdere wijncritici die ons assortiment bekronen met verschillende uitmuntende prijzen. Wij staan voor betere wijn, meer voordeel. Zo ben je er altijd zeker van dat je het meeste waar voor je geld krijgt. Hoe wij dat doen? Wij leggen het je uit.

Ons verhaal

Al sinds 1999 zijn wij op zoek naar de beste wijnen voor jou! Dat betekent kwaliteitswijnen aanbieden voor de laagste prijs. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot de beste online wijnwinkel met een ruim assortiment van méér dan 400 wijnen uit alle gerenommeerde wijngebieden ter wereld. De kwaliteit van Wijnvoordeel wordt bevestigd door meerdere wijncritici die ons assortiment bekronen met verschillende uitmuntende prijzen. Wij staan voor betere wijn, meer voordeel.

2000 logo

Begin van het Wijnvoordeel avontuur op een klein zolderkamertje in Zwolle

Gedreven door passie voor wijn en geïnspireerd door de onbegrensde mogelijkheden die internet bood, richtten René en Henriette  Wijnvoordeel op. De eerste online wijnwinkel van Nederland was een feit.

Eerste wijnproeverij 2003 1536xEerste wijnproeverij 2003 1536x

1999

2007

Wijnvoordeel is te goedkoop?

Dit is de kop die in 2007 in de landelijke kranten verscheen. Wij verkochten een echte Saint-Émilion Grand Cru onder de 10 euro terwijl de gemiddelde marktprijs ruim 25 euro was.

Start van Wijnvoordeel in België

De eerste stappen worden gezet op de Belgische markt. België maakt kennis met Wijnvoordeel en kunnen nu ook genieten van topwijnen tegen bodemprijzen.

WVDBE LOGO NEW SIMPLEWVDBE LOGO NEW SIMPLE

2008

2012

Start Casa Safra wijnen

We hebben nooit kunnen vermoeden, toen we Casa Safra wijnen introduceerden, dat deze wijnen de absolute favoriet zouden zijn van onze klanten. En eigenlijk is dat ook niet zo verwonderlijk met wijnen in vele stijlen: van krachtig rood en fris wit tot feestelijk bruisend.

CSCS

2012

Start Jeffrey’s Bay

Een andere topfavoriet van onze klanten die we in hetzelfde jaar als de Casa Safra introduceerden: Jeffrey’s Bay! Een intense en uitbundige sauvignon blanc zoals ze die alleen in Marlborough, Nieuw Zeeland kunnen maken. Ook nog eens verkozen tot dé aspergewijn van 2024.

JBJB
PBPB

Start Pierre Baptiste wijnen

Zuid-Frans zonnig genot voor sympathiek lage prijzen. Gul, sappig en soepel. Wijnen die heerlijk doordrinken en tóch karaktervol zijn. Dat is Pierre Baptiste! Wijnen die perfect passen binnen het Wijnvoordeel assortiment.

2013

Nieuw logo

Na 14 jaar krijgt Wijnvoordeel een nieuwe logo:

WVDNL LOGO NEW SIMPLEWVDNL LOGO NEW SIMPLE

2013

2014

Een fout op onze website

zorgde ervoor dat we in 2014 opnieuw landelijk in de aandacht stonden. We waren ergens een nulletje vergeten, waardoor klanten met de kortingscode Allsafe zes flessen wijn konden bestellen voor in totaal slechts vier euro. Nou, dat hebben we geweten. Social media ontplofte en mensen riepen elkaar op zo snel mogelijk te bestellen, voordat wij door zouden krijgen dat er iets misging. Een dure fout, waarmee we wederom het nieuws haalden.

2014

TV-commercial met Peer Mascini

U weet wel, de man die in de spraakmakende commercial van Melkunie een koe die in het zwembad springt toeschreeuwt: “Ik had nog zo gezegd: géén bommetje!” Zijn overstap van melk naar wijn leverde veel publiciteit op en net als zijn bommetje-uitspraak werd “Sodeknetter wat voordelig” een begrip in Nederland.

Wijnvoordeel wint de Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken. Deze prijs was ons niet toegewezen door een jury, maar door Nederlandse wijndrinkers. Onze klanten!

2015

2018

Start Oro Italiano wijnen

Wijnvoordeel breidt z’n assortiment uit met het label Oro Italiano. Iedere wijn onder dit label is bekroond met medailles of bizar hoge punten. En dat voor Dolce Vita prijzen die het genieten super betaalbaar maken.

615307 2017 gmi governo615307 2017 gmi governo

Wijnen, wijnen, wijnen!!

Om iedereen het ‘château-gevoel’ te kunnen laten ervaren, brengen de Meilands hun favoriete wijnen naar Nederland onder de naam La Famille Meiland: een fruitige Merlot, een sprankelende Chardonnay en een frisse Rosé. Exclusief verkrijgbaar bij Wijnvoordeel.

Web header familie meiland desktopWeb header familie meiland desktop

2019

2021

Wijnvoordeel wint de Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

SASA
Vaantje PP wijnvoordeelVaantje PP wijnvoordeel

Wijnvoordeel wint de Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

2022

2023

Rebranding Wijnvoordeel

Wijnvoordeel wordt in een nieuw jasje gestoken: nieuwe look & feel, nieuw logo en de introductie van Wijnand, de behulpzame wijnkenner die een neus heeft voor goede wijn en lage prijzen! 

Logo horizontaal tagline RGB wijnvoordeelLogo horizontaal tagline RGB wijnvoordeel
Vaantje PP wijnvoordeelVaantje PP wijnvoordeel

Wijnvoordeel wint de Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

2024

1999

2000 logo2000 logo

Begin van het Wijnvoordeel avontuur op een klein zolderkamertje in Zwolle

Gedreven door passie voor wijn en geïnspireerd door de onbegrensde mogelijkheden die internet bood, richtten René en Henriette  Wijnvoordeel op. De eerste online wijnwinkel van Nederland was een feit.

2007

Wijnvoordeel is te goedkoop?

Dit is de kop die in 2007 in de landelijke kranten verscheen. Wij verkochten een echte Saint-Émilion Grand Cru onder de 10 euro terwijl de gemiddelde marktprijs ruim 25 euro was.

2008

Start van Wijnvoordeel in België

De eerste stappen worden gezet op de Belgische markt. Onze zuiderburen maken kennis met Wijnvoordeel en kunnen nu ook genieten van topwijnen tegen bodemprijzen.

2012

Start Casa Safra wijnen

We hebben nooit kunnen vermoeden, toen we Casa Safra wijnen introduceerden, dat deze wijnen de absolute favoriet zouden zijn van onze klanten. En eigenlijk is dat ook niet zo verwonderlijk met wijnen in vele stijlen: van krachtig rood en fris wit tot feestelijk bruisend.

Start Jeffrey’s Bay

Een andere topfavoriet van onze klanten die we in hetzelfde jaar als de Casa Safra introduceerden: Jeffrey’s Bay! Een intense en uitbundige sauvignon blanc zoals ze die alleen in Marlborough, Nieuw Zeeland kunnen maken. Ook nog eens verkozen tot dé aspergewijn van 2024.

2013

Start Pierre Baptiste wijnen

We hebben nooit kunnen vermoeden, toen we Casa Safra wijnen introduceerden, dat deze wijnen de absolute favoriet zouden zijn van onze klanten. En eigenlijk is dat ook niet zo verwonderlijk met wijnen in vele stijlen: van krachtig rood en fris wit tot feestelijk bruisend.

Nieuw logo

Na 14 jaar krijgt Wijnvoordeel een nieuwe logo

WVDNL LOGO NEW SIMPLEWVDNL LOGO NEW SIMPLE

2014

Een fout op onze website

zorgde ervoor dat we in 2014 opnieuw landelijk in de aandacht stonden. We waren ergens een nulletje vergeten, waardoor klanten met de kortingscode Allsafe zes flessen wijn konden bestellen voor in totaal slechts vier euro. Nou, dat hebben we geweten. Social media ontplofte en mensen riepen elkaar op zo snel mogelijk te bestellen, voordat wij door zouden krijgen dat er iets misging. Een dure fout, waarmee we wederom het nieuws haalden.

TV-commercial met Peer Mascini

U weet wel, de man die in de spraakmakende commercial van Melkunie een koe die in het zwembad springt toeschreeuwt: “Ik had nog zo gezegd: géén bommetje!” Zijn overstap van melk naar wijn leverde veel publiciteit op en net als zijn bommetje-uitspraak werd “Sodeknetter wat voordelig” een begrip in Nederland.

2015

Winnaar Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken. Deze prijs was ons niet toegewezen door een jury, maar door Nederlandse wijndrinkers. Onze klanten!

2018

Start Oro Italiano wijnen

Wijnvoordeel breidt z’n assortiment uit met het label Oro Italiano. Iedere wijn onder dit label is bekroond met medailles of bizar hoge punten. En dat voor Dolce Vita prijzen die het genieten super betaalbaar maken.

2019

Wijnen, wijnen, wijnen!!

Om iedereen het ‘château-gevoel’ te kunnen laten ervaren, brengen de Meilands hun favoriete wijnen naar Nederland onder de naam La Famille Meiland: een fruitige Merlot, een sprankelende Chardonnay en een frisse Rosé. Exclusief verkrijgbaar bij Wijnvoordeel.

Web header familie meiland desktopWeb header familie meiland desktop

2021

Winnaar Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

2022

Winnaar Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

2023

Rebranding Wijnvoordeel

Wijnvoordeel wordt in een nieuw jasje gestoken: nieuwe look & feel, nieuw logo en de introductie van Wijnand, de behulpzame wijnkenner die een neus heeft voor goede wijn en lage prijzen!

Logo horizontaal tagline RGB wijnvoordeelLogo horizontaal tagline RGB wijnvoordeel

2024

Winnaar Shopping Awards Publieksprijs XL

in de categorie Eten & Drinken.

Vaantje PP wijnvoordeelVaantje PP wijnvoordeel